Konsten att lägga en kabel.

Jag blir galen! Jag kan inte förstå vart alla satans kablar kommer ifrån??! Sladdar högt och lågt, i hela lägenheten.  Vi ska städa, fredageftermiddag, solen skiner.. Och vi ska städa!! Say what? Varför kan inte alla tekniska saker vara trådlösa? Sladdlösa! Sladdar stör mig nog mer än det där luddet ni vet, som kommer av de runda mattorna från IKEA. Har man röda sånna dessutom, så syns det i hela lägenheten, varje vrå och kant. Trots detta avskyr jag sladdar ännu mera! Inte nog med att dom är fula och långa och trassliga och osmidiga så medför de pinsamma ögonblick... Som när jag till exempel blev tvungen att kontakta comhem för hjälp med mitt internet. Jag tyckte att jag gjort mitt när jag satt i nätverkskabeln i min nya dator. Men icke. Den ointresserade killen på andra sidan luren ville att jag skulle undersöka om det var fel på min dator eller kabeln, och därför koppla i sladden i den gamla datorn. Hoppsan säger jag..där, bland miljoner andra sladdar, låg visst den andra änden av nätverkskabeln i det fria. Jag gapskratta medans han dömde mig, där och då. OK. Jag förstår om ni tänker "men människa skaffa trådläst för fan!" Det finns inget ont som inte har nåt gott med sig som man brukar säga. Självklart lyckades han kräga på mig ett trådlöst alternativ. Finns ingen som längter som jag kan jag säga.

För så här ser det ut just nu:



och så här:..... 



Hm....

Nej, dags att sätta igång eller? Ha en jäkligt skön helg och njuuut av solen och nuet!

Hej svejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0